Czym jest inteligentny filtr spamu?

Dla każdego z Nas poczta e-mail stała się częścią życia codziennego. Istotnie zarówno zawodowo a także prywatnie wiele osób nie wyobraża sobie funkcjonowania bez wiadomości mail. Niestety korzystanie z poczty może wiązać się z wieloma problemami. Do kluczowych zaliczyć można spam.

Czym jest spam?

W praktyce od dnia „narodzin” maila dużo osób zdało sobie sprawę, jak dużo korzyści komercyjnych można uzyskać za pośrednictwem wiadomości elektronicznych.

Najprawdopodobniej niewielu z Nas miało tak wiele szczęścia, ażeby całkowicie uniknąć konieczności przeglądania stosu niechcianych e-maili, które zwykle próbują coś reklamować. Właśnie te niezamawiane wiadomości określamy spamem. Od wielu lat branża IT stara się znaleźć sposoby pozwalające na powstrzymanie tego zjawiska. Nieoczekiwanie nie jest to takie proste jak mogłoby się wydawać.

Z reguły firmy hostingowe oferujące dostęp do poczty elektronicznej wprowadziły coś na kształt „filtru antyspamowego”. W dzisiejszych czasach ich ustawienia są dosyć surowe, konsekwencją czego jest zatrzymywanie wiadomości pochodzących ze znanych źródeł spamu bądź zwyczajnie z identyfikatora, którego dostawca poczty e-mail nie zidentyfikował.

Kłopot polega na tym, że wielu ludzi zaznało skutków złego opracowania zasad w filtrach. Innymi słowy nadmiernie wiele oczekiwanych wiadomości zastaje zablokowanych co w konsekwencji powoduje poważne problemy.

Rewelacyjna wiadomość jest taka, iż w ostatnich latach sprawy przybrały korzystny obrót dla korzystających z wiadomości elektronicznych.

Obecnie firmy zajmujące się wsparciem IT dostarczają gotowe i przetestowane filtry antyspamowe. Klienci poczty mogą także oznaczać otrzymane maile wskazując, która wiadomość jest niezamówioną reklamą. Z biegiem czasu oprogramowanie uczy się preferencji użytkownika i umożliwia użytkowanie coraz bardziej skomplikowanych zasad blokujących nadciągające maile.